Boekensnack. Zoet lief dingetje

IMG_0813

Zoete, lieve, schattige, snoezige scheetebeetje, net zo bitterzoet als chocolade! Dit boek verdient een sterrenplekje op mijn blog.

Ik mag dan klein zijn, maar ik ben niet een van die stomme hondjes.
Ik ben niet kroezelig… of poezelig… of gestoord.
Dus ik begrijp niet waarom mijn baasje me niet als een gewone hond behandelt.

Meteen is de toon gezet. Het schattigste hondje ooit heeft een hekel aan zijn koosnaampje, aan hartvormige koekjes, reizen in een handtas en kusjes van zijn baasje. Dat vindt hij allemaal zo gênant! Hij wil enkel ravotten en stoer zijn. Maar dan blijkt dat hij lang niet de enige hond is met dit probleem… Zalig luidop lachen met dit boek, met de humoristische illustraties, zoete en o zo vervelende koosnaampjes en met lieve, stoere hondjes! Hondjes zijn trouwens een beetje als kinderen; want die willen ook liever niet betutteld worden, gekust aan de schoolpoort of voor alles en nog wat bij de hand genomen.  Humor en herkenbaarheid, net daarom is dit boek zo’n succes!

Ik heet geen scheetebeetje! (Tekst Sean Taylor – Illustraties Kate Hindley – vertaling Jesse Goossens – Lemniscaat – 2016)

Geef een reactie

